Kingolotto.se - iPack
Gratisbio.se

My baby and me.



Svar: Jaa självklart är det helt okej att du frågar.
Jag tycker med att det är ganka tråkigt, han och jag har ju ändå hängt ihop i snart 4 hela år.
Tänk er att va med samma häst i 1-4 timmar om dagen, 365 dagar om året i 4 år!
Då kan man varandra utantill och jag tror min häst är den närmsta jag vet.
Vi har ofta våra dagar då vi kan va sura, ledsna, arga, glada, hyper, bäst och ibland mindre bra.
Ibland kan han bli sur och bita till mig, ibland kan jag bli sur o klappa till honom..
men så är det ju med alla man känner egentligen, man tröttnar ju på varann ibland.

Fast med Dundee så har jag så mycket positiva minnen så jag får glädjetårar när jag tänker på det.
Jag och min mamma och min tränare åkte upp till Sala i januari 2007, det räckte med att jag bara hade suttit på hans rygg i 20 minuter så var jag förälskad..helt förälskad. Det kan jag lova va kärlek.
Det räckte med att jag sa till mamma o pappa att jag va kär i honom så fick jag honom onsdagen den 2 februari, det gick fort haha!
När jag hade haft honom i 2 dagar så hade jag redan glömt bort mina 2 andra hästar, taskig jag är!
Men han var ju min favorit!
Iaf, efter 2 dagar va vår första hemmatävling, ganska snabbt börja vi tävla och det gick klockrent första halvåret..

Men efter ett år började turen vända. Han vart lite med svårriden och jag fick kämpa mer o mer för att få bra resultat. Efter 2 sega tröga år tillsammans så började jag hitta knapparna för hur man ska handskas med den där pollen.
Eftersom jag hittade knapparna så fick vi ett helt år med placeringar på inprincip varenda tävling...så sjukt fin häst är han!
Nu har det gått 3,5 år och vi har ca ett halvt år tillsammans kvar, den tiden ska jag ta vara på!

Nu till varför jag ska sälja honom: Svaret är nog att jag har ridit hela mitt liv, jag har haft egen häst att sköta om varje dag i snart 6 år och det tar musten ur en.. man sliter mycket.
Jag har alltid babblat om drömmar om eget stall och sånt, men egentligen så tycker jag det är skönt utan att va i stallet ibland..tyvärr så njuter jag av det ibland hahah !
I höst börjar jag skola 6-8 mil härifrån, det blir stressigt att ha en häst då också.
Så eftersom jag tröttnar mer o mer och jag inte kommer hinna så är det därför jag ska sälja honom.
Det är tråkigt och så men jag vill att nån annan ska få nytta av honom och dela glädje med honom.

Jag säger inte att jag ska sluta rida föralltid, eftersom mina kompisar har egna hästar och stressigt i skolan så ska jag nog hjälpa dom med deras hästar! :)

Blev mkt text nu, men så blir det ibland.



















Våran hög med priser, jag är fan stolt över oss!


LeksakerOnline.se
Postat av: guffan

Hej snygging allt bra?:)

2010-08-02 @ 15:14:49
URL: http://guffans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad är den roligaste videon / roligast parodin du sett? lämna kommentar och länk i min senaste inlägg. Den som kommenterar den roligaste videon vinner länkning i 1 vecka. Dessutom bjuder ja på en rolig video jag just hittat så ta en titt: http://camiliaa.blogg.se/2010/august/blueberries.html

2010-08-02 @ 15:27:09
Postat av: Felcha

väldigt fin häst! :)

2010-08-02 @ 16:03:14
URL: http://feliciasdag.blogg.se/
Postat av: Moa Jonsson

Dundee är sjukt fin. Jag bara älskar att rida dressyr på honom, han är alltid så snäll. Hoppas jag får hjälpa dig att rida honom nån mer gång. :)



Puss

2010-08-02 @ 18:24:58
URL: http://nettycoop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0