Kingolotto.se - iPack
Gratisbio.se

herreguud.

Nu har jag ingen ursäkt till varför jag aldrig bloggade mer idag, utan jag har en anledning till det. Jag åkte ut till stallet halv 1, då jag, Jossan och Emma fixade inför tävlingen imorgon. Perfekt och skit kul hade vi, precis som vanligt. Vi pysslade i stallet och fixade allting, super tänkte vi..så skulle vi släppa in hästarna. Moa sprang ner och vi tog emot dom. Så långt va dagen toppen, tänkte jag iaf..
Långt borta i stallet hör jag hur det smäller och bankar i väggen..jag ser hur 10 pers står och kollar in till min häst, och jag tänker väl vafan skit samma. Tyvärr.
När jag sen går bort till honom går han omkring i boxen, orolig, stressad och irriterad.
Han sparkade mot allting i världens kraft. Sedan gick jag med honom i ca 2 timmar och tillslit ringde vi vetrinär ifall han skulle ha kolik eller tarmvrede you know it..
Efter ytterligare 1 timme kom vetrinären, hon kollade tarmarnas ljud, hjärtat. Men för att kunna kolla benet han sparka med va vi tvungna att droga ner honom med ett jätte starkt lugnande medel..där stod han och vinglade och jag bar hans huvud i 2 timmar..usch va hemskt. Han fick smärtstillande och vi kom fram till att han har en inre blödning i låret, en kraftig lårkaka, som gjorde honom halt. Så nu är det boxvila 7 dagar, smärtstillande, ingen tävling imorgon.
Som tur är kunde det hänt nåt värre, det är förhoppningsvis läkt om 1 vecka.

Men men , jag är vid livet och han med så ;)


Här är gårdagens outfit:





Linne - New Look
Strumpbyxor - Twilfit
Armband - Glitter
LeksakerOnline.se
Postat av: maria

guu va tråkigt att tävlingen blev inställd men tur att det inte var något farligare :) ha en fin kväll!

2010-06-12 @ 23:12:12
URL: http://sloarez.blogg.se/
Postat av: H.A.

fiin blogg!

2010-06-13 @ 18:39:23
URL: http://hazey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0